среда, 1. фебруар 2012.

СКАНДАЛ: ШПИЈУНАЖА У ВОЗИЛИМА ГРАДСКОГ ПРЕВОЗА!



Кад уђете у аутобус са „бус плус“ картицом одмах ће бити евидентирано како се зовете, где се налазите и куда сте се упутили

ЦИА, снајка, ЦИА!

Којом се врстом превоза путник возио, у којим деловима Београда је био и у које време, од данас више неће бити тајна! Његово целодневно кретање, уколико уредно буде чекирао персонализоване „бус плус“ картице у градском превозу, будним оком ће пратити Дирекција за јавни превоз, у којој се налази Оперативни центар за праћење возила ГСП. С друге стране, увид у његове личне податке има компанија „Апекс солушен технолоџи“, која је издавала „бус плус“ картице и која ће их контролисати.

Александра Николић, портпарол Дирекције за јавни превоз, тврди да нико не може да злоупотреби систем „блус плус“ за праћење људи.

- Систем у оперативном центру, који је смештен у Дирекцији за јавни превоз, служи искључиво у сврху праћења возила и кориговања и преусмеравања возила на територији града Београда. У оперативном центру ми видимо само групе корисника, студенте, ђаке, незапослене... да би утврдили колики је промет људи, али како се Пера Перић зове, ми немамо могућност да видимо. Увид у личне податке има дистрибутер „бус плус“ картица, јер су сви корисници система дали овлашћење приликом њиховог вађења - каже Николићева, која је одбацила могућност укидања обавезног чекирања после неколико месеци, до када би Дирекција могла да направи равнотежу у градском превозу.

Ко ће сносити одговорност ако путник открије да је неко пратио његово кретање градским превозом по Београду и то злоупотребио, у ГСП нису желели да одговоре.

- Нама можете да се жалите само ако је аутобус прљав или ако је возач нељубазан. Ми смо само оператери и не наплаћујемо превоз, нити одређујемо цену - рекла нам је Славица Стевановић, портпарол ГСП.

********************

Они тврде...

АСТ: Све по закону

Иако је велики број грађана сумњив и противи се сталном надзору, у компанији „Апекс солушен технолоџи“ кажу да су грађани упознати у које сврхе ће бити коришћени њихови подаци и да су за то дали сагласност.

- Систем „Бусплус“ ради у складу са Законом о заштити личних података и по инструкцијама повереника за информације од јавног значаја и заштиту података и личности, те се такви подаци не могу злоупотребити - кажу у „Апекс солушен технолоџи“ и додају да само овлашћена лица имају право приступа бази података.

Шабић упозорио на могуће злоупотребе

Повереник за информације од јавног значаја и заштиту података личности Родољуб Шабић упозорио је компанију „Апекс солушен технолоџи“, издавача „бус плус“ картица, да морају да поштују Закон о заштити података о личности.

- Мора се, гарантовати приватност лица која претплатне карте користе и искључити могућност праћења њиховог кретања - нагласио је Шабић и додао да ће, уколико непосредном контролом овлашћена лица из његове канцеларије утврде да се не поштује то упозорење, он забранити обраду података.

А неко коментарише...

Ово је још само један у низу начина да од људи направе послушне роботе и врло суптилан начин да прате где идемо, у које време и колико често. То нарочито важи за персонализоване карте, јер имају све личне податке о власницима. Врхунац је што нас опет, по ко зна који пут, убеђују да је то за наше добро. Немојте више да се бринете о нама, ко бога вас молим!!! Ти који све ово смишљају седе по неким кабинетима, јер је очигледно да их реалност живота у Србији уопште не дотиче. Ако све буде функционисало по њиховој замисли, створиће се ненормалне гужве приликом сваког уласка у возило ГСП-а, да не помињем колико ће бити олакшано џепарошима да раде свој посао, кад знају где су нам новчаници. Али кога много брига за то, битно да су се сви уградили, а нас обичне смртнике ко .... (уместо тачкица може нпр. шиша). А те лепе шарене кутије су само још један корак ближе великом брату, који нас одавно гледа и слуша, али нас уопште не разуме и много му, бре, идемо на живце. А оно што је најгоре од свега је да ми то мирно посматрамо и допуштамо, као да се дешава неком другом, а не свима нама. И све што добијамо је уверавање да нико неће да злоупотреби овај систем за праћење и надгледање, а суштина је да систем постоји и да ће ради баш то, уз чиповане личне карте, платне картице и гомилу камера. Све то није за наше добро, како нас убеђују. Само човек може да помогне човеку, а не којекакви чипови и камере! ''Мора се, гарантовати приватност лица која претплатне карте користе и искључити могућност праћења њиховог кретања'', каже Родољуб Шабић - ало бре, па они стварно мисле да смо сви ми морони - чим се откуцаш то је регистровано и тако сваки пут. То је класично праћење, а и полиција мора имати налог за тако нешто. Треба да им верујемо на ''мајке ми'', а ако овим није прекршен закон онда га одмах треба мењати и забранити овакав начин задирања у приватност свих нас!!!

********************

...а Ђилас труби...БУС ПЛУС ВЕЋИ РИЗИК НЕГО ИЗБОРИ


Градоначелник Београда Драган Ђилас изјавио је да је увођење Бус плус система у градски саобраћајни превоз много већи ризик него залог за нови мандат градоначелника.

"Ово је много већи ризик него залог. Било је предлога да се са овим крене после избора", рекао је Ђилас новинарима на окретници трамваја на Бановом брду.

Градоначелник се јутрос возио трамвајем поводом почетка употребе новог Бус плус система. Он је казао да нови систем омогућава тачан увид у то колико возила ГСП има, где се тачно налазе и колико је путника у њему и истакао да се већ две године град бори да спречи различите малверзације.

Ђилас је изразио уверење да ће увођење Бус плус сиситем бити успешно.



“Организација продаје карата и контрола путника биће у надлежностиконзорцијума фирми који је добио посао на тендеру за уградњу овогсистема. Конзорцијум чине фирме "Apex Solution Technology" d.o.o... "Lanus" из Београда, "Kent Kart"из Истанбула. Са друге стране,праћење и управљање возилима јавног превоза обављаће радници Дирекције за јавни превоз. „„Вељко Влаховић, менаџер система "Бус плус", рекао је да ће се нове карте очитавати на "валидаторима" који се тренутно уграђују у сва возила и служе за контролу и наплату бесконтактних картица. Путници ћесе приликом уласка у аутобус "чекирати", тако што ће приближити картицу на два или три центиметра од уређаја, а цео процес ће, као идо сада, контролисати контролори и комунални полицајци.“

А неко коментарише...

Само пар информација о фирмама иза овог пројекта:Apex Solution Technology д.о.о. , Београд, основано 24.03.2009 (очигледно само ради учествовања у овом пројекту). Директор Вељко Влаховић (рођен 1981.) Шта је овог врло младог човека квалификовало да буде вођа тако великог пројекта и у чије руке град Београд и Ђилас стављају десетине милиона евра прихода и судбину стотине хињада путника можда би остала мистерија да није тврдње да је он син бившег министра за приватизацију Влаховића (из које оно странкеон беше?). Иначе бивши министар је човек са више кривичних пријава. Такође познат је по изјави у Скупштини да приватизација неће повећати незапосленост као и по томе да је мимо закона омогућио странцима да дођу у посед нашег пољопривредног земљишта. Капитал у том новом предузећу је 500 евра (Кенткарт из Турске 50, исловима: ПЕДЕСЕТ!!! евра и Ланус д.о.о. из Београда 450 евра. На капиталу постоје 3 залоге (два пута је заложено 100% капитала, а једном је Ланус заложио свој део од 90%). Све залоге су по основу кредита и то од Erste GCIB Finance I B.V. FRED, Холандија на 2,2 милиона евра, ERSTE BANK AD NOVI SAD на 116.176,24 евра и ERSTE BANKAD NOVI SAD на 50.000.000,00 динара. Она прва два доспевају у року од 2,5 године, а овај динарски 14.01.2012. Делује прилично чудно да банка прихвати као залогу тако небитан износ капитала (над којим већ постоједруге залоге!) па сам потпуно сигуран да су овде у игри као залога будуће наплате од продаје карата. Интересантно би било видети ове уговоре."Lanus" д.о.о., Београд, основано 2007 Специјалозовано за е-допуне али без искуства у пројектима јавног саобраћаја. Капитал такође само 500 евра мада са приходима од око 7 млд.динара годишње. Власници 4 физичка лица и једно ...правно (саједним власником физичким лицем).Мирослав Петровић 85 евра Иван Букелић 135 евра Војислав Крстић 25 евра Александар Ђорђевић 85 евра PREDUZEĆE ZA PROIZVODNJU, TRGOVINU I USLUGE WP TIM SISTEM DOO BEOGRAD 170 евра (власник Зоран Миловановић) Kent Kart из Турске Специјализовано за смарт картице и праћење возила у јавном саобраћају. Међутим јасно је из инфромација са њиховог сајта да је то регионално предузеће орјентисано на Турску и Блиски Исток са мало пројеката у Европи http://www.kentkart.com/en/Basinda_Kentkart.aspx. Тренутно раде на 12 турских и 6 међународних пројеката (мада још није на списку укључен Београд). Ови међународни су http://www.kentkart.com/en/international_projects.aspx Скопље, Македонија Аман, Јордан Алепо, Сирија Доха, КатарTczew, Поњска (120 хиљ. sтановника) Призрен (KOSOVO REPUBLIC) Потпуно је узалудно коментарисати зашто Београд сарађује са овом фирмом која отворено не поштује наш територијални интегритет и суверенитет. Лично мислим да ово није сјајно друштво за Београд који „хрли ка Европи“ али нека то остане само моје мишљење. Остаје потпуна конфузија чији је ово пројекат. Обратите пажњу да седиректор приватне фирме "Apex", Вељко Влаховић представља и као менаџер БусПлус система који би требало да је градски. Или можда није. Још нешто јако битно, а на шта нико није обратио пажљу. „Организација продаје карата и контрола путника биће у надлежности конзорцијума фирми који је добио посао на тендеру за уградњу овог система „.Једноставно... ово нема више никаве везе са ГСП . Карте продаје и путнике контролише приватна дружина физичких лица! Тачније њих 6 (Вељко Влаховић, Мирослав Петровић, Иван Букелић,Војислав Крстић,Александар Ђорђевић и Зоран Миловановић). Наравно уз асистенцију комуналне полиције коју сви плаћамо. Дакле приватна лица убирају профит, а ми им помажемо тако што плаћамо комуналнце. Да се вратим на терен горе поменутих залога. Оно што у нај горој варијанти може да се деси је да наплату карата преузму повериоци овог„конзорцијума“ па да је онда продају неком трећем. Оно што мало људи зна је да наплату карата у Бечу не врши предузеће градског саобраћаја,као што јадне Бечлије мисле, већ једна америчка фирма којој је топраво продато.Да је ово једна цела ујдурма како би се из ГСП извукло оно најпрофитабилније (продаја карата) ево и информације из самог ГСП. Део шалтер сале је уступљен да не кажем дат фирми "Apex" да врши продајукарата, а ГСП је „изнајмио“, читај наредио, својим запосленима да раде за њу јер та фирма нема ни најосновније капацитете за тако велики пројекат. Цела служба продаје ГСП иде на добош од којих ће многима „великодушно“ бити понуђено да пређу у Apex (у отпицају је цифра од25.000 динара нето плате). Цео систем је потпуно нестабилан, и честопада. Према прелиминарним инфромацијама ако се настави овим темпом неће успети да замене све старе пропуснице до краја године па се већ шушка о продужетку важења истих до пролећа наредне године. Цела ова прича заиста делује покварено. Предати најпрофитабилнији део ГСП приватницима је ван памети. Ако се њима исплати да раде за 8,63% од наплате карата (ако се добро сећам цифре) зашто се то није исплатило самом граду? Односно граду је било довољно и 3% профита теби се добило да је за грађане цела прича јефтина.

И где су новци...?

Нема коментара:

Постави коментар